Κάλεσμα συμμετοχής σε εθελοντικό δίκτυο υποστήριξης μαθητών ειδικής αγωγής στη Νάουσα

Κάλεσμα συμμετοχής σε εθελοντικό δίκτυο υποστήριξης μαθητών ειδικής αγωγής στη Νάουσα

Εθελοντικό δίκτυο ατόμων (mentors) ευαισθητοποιημένων σε ζητήματα κοινωνικής αλληλεγγύης θα δημιουργηθεί για πρώτη φορά στη Νάουσα για μαθητές ειδικών σχολείων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Mentoring». Μετά από σεμιναριακή επιμόρφωση και συνεχή υποστήριξη-εποπτεία από τη Διεπιστημονική Ομάδα του δικτύου εθελοντών, οι συμμετέχοντες θα αναλάβουν σε απογευματινές ώρες ή το Σαββατοκύριακο να υποστηρίζουν με εβδομαδιαίες εξόδους μαθητές των τριών σχολείων ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης.



Όσοι θεωρούν ότι μπορούν να συμμετάσχουν εθελοντικά στην υλοποίηση του προγράμματος «Mentoring», παρακαλούμε να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και να δηλώσουν συμμετοχή στη διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νάουσας, μεταπτυχιακή ψυχολόγο Άννα Ασλανίδου, στο τηλέφωνο 2332028151.



Στόχος της δράσης «Mentoring» είναι οι εθελοντές (mentors) να μοιράζονται με τους μαθητές κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε κοινωνικούς χώρους όπως, σε καφέ, στο πάρκο, σε τοπικούς συλλόγους, σε πολιτιστικά στέκια, σε θεατρικές και καλλιτεχνικές ομάδες, σε κοινωνικές εκδηλώσεις κ.ά. ούτως ώστε να αξιοποιηθεί ουσιαστικά ο ελεύθερος χρόνος τους μέσα από την κοινωνική εμπλοκή.

Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συζητούν με τους εθελοντές καθημερινά ζητήματα που τους απασχολούν και να μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα και καταστάσεις. Να βελτιώνουν την επικοινωνία με τους συνανθρώπους της πόλης και να αναπτύσσουν μαζί τους ισότιμες κοινωνικές σχέσεις. Να συμμετέχουν στις κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης τους και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους και του εαυτού τους. Να βελτιώνουν τις λειτουργικές και κοινωνικές τους δεξιότητες και να αναπτύσσουν την ικανότητα να λειτουργούν ανεξάρτητα και αυτόνομα μέσα στην πόλη που ζουν. Αντίστοιχα ευαισθητοποιείται η τοπική κοινωνία να αποδέχεται την διαφορετικότητα.



Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και η συμμετοχή σε αυτό θα είναι ανάλογη με τις δυνατότητες του κάθε εθελοντή και τις ανάγκες της κάθε οικογένειας. Στο τέλος του προγράμματος θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής στον κάθε εθελοντή.

Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος «Mentoring» είναι ο Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Νάουσας, Δρ Πέτρος Σταγιόπουλος.

 

Η συντονιστική ομάδα του δικτύου εθελοντών

Ασλανίδου Άννα, μεταπτυχιακή ψυχολόγος, διευθύντρια Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νάουσας

Βελιγδένη Γεωργία, λογοθεραπεύτρια

Γερακάρης Μανώλης, ειδικός παιδαγωγός

Μουτσιούλη Ευαγγελία, κοινωνική λειτουργός

Σουλούντση Ιωάννα, ειδική παιδαγωγός, προϊσταμένη του Ε. Ν. Νάουσας

Ταουσάνη Αθανασία, κοινωνική λειτουργός 

Τζαλίλης Χρήστος, ειδικός παιδαγωγός, διευθυντής του  Ε.Δ.Σ. Νάουσας

Τηλενίκη Κυριακή, μεταπτυχιακή ψυχολόγος

Δρ Τσιόγκας Αντώνης, καθηγητής ειδικής φυσικής αγωγής 

Δρ Βάιος Νταφούλης, παιδοψυχίατρος, διευθυντής παιδοψυχιατρικής κλινικής Ιπποκρατείου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης

Δρ Πέτρος Σταγιόπουλος, ειδικός παιδαγωγός, σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ημαθίας

 

* Ο Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στον οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις… Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του «Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου» (1699), παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικώς κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα. Με αυτόν τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, σημαίνει γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής (Βικιπαίδεια).

 

 

http://laos-epea.gr/politismos/item/57180-kalesma-symmetoxis-se-ethelontiko-diktyo-ypostiriksis-mathiton-eidikis-agogis-sti-naousa.html

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ